Pitný režim jako základ plochého bříška

21. února 2018 v 9:19 | Aneta Burešová |  Hubnutí
2, 3, a nebo 1 litr vody denně? Popravdě ani já sama nevím :D ale něco jsem v životě o tom přečetla a sama i zkusila, proto se pokusím věci uvést na pravou míru.

Pokud někdo touží po plouchém bříšku, či chce začít žít zdravěji, tak by se měl bezesporu zaměřit na svůj pitný režim. Nejdřív si ale ujasníme, co vlastně pít. Nejhorší věc, co se může vyskytnout na seznamu našich nápojů je coca cola, různé sladké limonády, energy drinky a samozřejmě taky alkohol. Po sladkých nápojích dostane náš organismus opět potřebu se něčeho napít, takže místo abychom zahnali žízeň, tak si ji ještě vlastně přivodíme. Pokud si ale místo sladké limonády, jako je například Fanta, vezmete např. ovocný džus jako je Relax a další, tak také zrovna dvakrát nejásejte. To, že píšou, že je džus vyroben ze 100 % ovoce, tak nemusí nutně znamenat, že se do zázračného džusu nepřidal žádný další cukr a konzervanty. Stručně řečeno: ve 100 ml ovocného džusu se nachází přibližne stejné množství cukru jako ve 100ml coca cole. Pokud ale toužíte po ovocném nápoji, tak doporučuji jediné: Koupit si své oblíbené ovoce a doma si z něj udělat smoothie a máte vyhráno. Můžete svůj vlastnoručně vyrobený nápoj vypít bez výčitků a pochválit se za to, že jste svému tělu dopřáli drahcené vitamíny, vlaknínu a energii.






Tudíž nám z toho vyplívá, že nejlepší, co si dopřát k pití, je pouhá čistá voda. Vím, každému asi nechutná a ohrnuje nad ní nos, ale můžu říct, že s trochou citrónové šťávy bych se upila k smrti. Je to osvěžující, chutné a zdravé, co víc si přát :D

Káva a pitný režim

Mnoho lidí se také ptá, zda se káva počítá do pitného režimu. No, je to sporné. Každý doktor Vám řekne něco jiného, protože je známo, že káva má močopudné vlastnosti a organismus tím dokáže dehydratovat. Jedna káva za den nenadělá žádnou škodu, ale pokud jste schopny vypít klidně 4 kávy, tak by bylo příhodné, kdyby jste asi 15 minut po kávě vypili ještě stejné množství vody. Zabráníte tak dehydrataci.
Když jsme si teď ujasnili, co bychom měli pít, nebo jaké alternativy nám svět nabízí, tak si zodpovezmě otázku:

,,Kolik vody se má denně vypít?"

Dobrá otázka, ale hned na záčátku musítě brát na vědomí, že sto lidí, sto chutí. Tudíž každý bude mít ideální množství vypité vody jiné. Celosvětově se udává průměr asi 2 litry, ale za předpokladu, že netrávíte svůj volný čas ve fittnes studiu, pak se Vaše potřeby samozřejmě zvýší. Každopádně co je dobré vědět, tak je fakt, že pokud pijete málo, tak můžete nabírat na váze a můžete trpět nafouklým břichem či se Vám mohou zvětšit míry v oblasi beder. A proč? Je to prosté, moc se o tom nemluví, ale lajcky to hned vysvětlím:

Pokud tělo přijme minimum vody, tak to bude chápat, jako stav nouze, kdy si myslí, že jste někde na pušti a v nejbližší době nedodáte tělu tekutiny. Tudíž tělo začně s vodou šetřit na horší časy a začně ji úmyslně ukládat do právě zmíněných partíí: boky a břicho. V tuto chvíli můžete nabrat o 2 - 3 kila na váze. Tělo se tudíž nemůže ani zbavit odpadních a škodlivých látek, které následně musí nazpět uložit. Pokud si ale myslíte, že velké množství vody také může být škodlivé, tak máte pravdu, ale to za předpokladu, že byste za den vypili 5 litrů vody. (Pili byste jako duha, jak se lidově říká :D) V tu chvíli zatěžujete zbytečně ledviny, což také není dobré.

Pít před nebo po jídle?


Je jasné, že si asi čaj nedáte před obědem. To je nesmysl, ale určitě byste si měli dát alespoň půl skleničky vody asi 15 -20 minut před obědem. Tím se již už trochu "nasytíte" a za druhé dodáte tělu dobrý podklad k budoucímu trávení. Pokud Vás však po obědě napadne hned si dát čaj či kávu, tak bych se od tohoto nápadu trochu vzdálila, protože Vám bude aokorát těžko. Tudíž je nejlepší počkat alespoň 20 minut a pak si klidně dát Vaši oblíbenou kávu :)

Člověk by měl pít průběžne. Po ránu je ideální vypít skleničku vody a pak po snídni si dát neslazený čaj. Následně by se mělo pít před každým větším chodem, či fyzickým výkonem. Pokud musíte do sebe avšak nasoukat nějakou tu energii (třeba po běhání), tak je ideální si vzít nějaké ovoce a po chvíli ho zapít vodou. Tím se vyhnete sladkým limonádám bohatých na kalorie a energii, po kterýh budete mít hned zákonitě žízeň :)

Myslím, že jako obecné shrnutí pitného režimu to prozatím stačí :)
Popřípadě piště do komentáří, co by Vás zajímalo ohledně zdravého životního stylu, nebo o čem byste si chtěli přečíst článek :)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama