Předškolní docházka v ČR

10. února 2018 v 8:17 | Aneta Burešová |  Český školský systém
Když se řekne školka, tak si asi každý představí shluk malých pobíhajících dětí, který se handrkují o hračky, hrají si na vojáky či zdravotní sestřičky a nebo si jen tak malují a u toho stihnout dělat ještě dalších deset věcí. Tuto zkreslenou představu bych vlastnila asi hodně dlouho, nebýt být sestrou mladšího bratříčka.
Jmenuje se Jakub a je mu šest roků. Ve školce navštěvuje předškolní oddělení a musím říct, že výchova předškoláka spočívá v tom, že učitelky nacpu všechny vědomosti do dětí, jen aby učitelé v první a druhé třídě nemuseli nic dělat.
,,Řekni mně Jiříku, jak se jmenuje náš preziddent?" ptá se paní učitelka. Já jsem se trochu pozastavila, protože jsem přemýšlela, jestli jsem slyšela správně. Dítě ve věku 5-6 let v životě nevidělo pana veleváženého prezidenta, nemá páru o tom, že žijeme v republice a natož aby mělo povědomí o sféře politické. Někdo ale namítne, že je to zcela vpořádku a dítě má mít všeobecný přehled, no dobře, budu to akceptovat.
Pak Vám tedy ale položím otázku: Myslíte si, že by si dítě předškolního věku při říkání čísel mohlo pomáhat prsty? Samozřejmě, že nemohlo, protože pak by se jednalo o zaostalé myšlení dítěte. Toto pronesla jedna státní pracovnice v poradně, kterou můj bratr musel navštívit, jelikož mí rodiče usilovali o odklad. ,,Upřímně, ani já bych za tou babou nešla. Mračila se a očima na tebe pohlížela jako na nějaký odpad," pronesla mamka doma.
Paní z poradny si mého šestiletého bratra vzala k sobě do ordinace na dvě hodiny, ve kterých zjistila: ,,Váš syn je pomalý, trvá mu rozhodování, při počítaní si pomáhá prsty a jeho slovní zásoba je strohá a špatně se vyjadřuje." Takto zněl verdikt paní z poradny. ,,Upřímně jsem se před ní cítila jako debil," helsla chmurně mamka, jelikož do ordinace Kubu pustila z představou, že je plně schopný jedinec po stránce sociální, ale očividně se mýlila. Prý nemá slovní zásobu a doma nám vklidu může popsat, jak funguje motor, co je gola a jaké klíče se používají při opravování. ,,Nevím, jestli si tu sladkost mohu dovolit, protože jsem nesnědl oběd." Výpisek z jedné jeho fráze. A že je pomalý v rozhodování ? Myslím, že každý se rozhoduje na základě přemýšlení a ruku na srdce, kdo při rozhodování, někdy přemýšlel i pět minut.
Myslím, že závěr je zcela zřetelný...
Čeští předškolácí mají mít tyto vlastnosti: Musí být do všeho hr, žádné logicé uvažování, ale popadnout první volbu a nempřemýšlet, jeslti je správná nebo ne. Dále tu máme znalosti Českké republiky, rozvrstvení vlády, odrecitovat státní znaky, prostě Cech jak poleno. Dále vylepšená slovní zásoba, která by asi podle úředníků měla být asi takováhle: ,,Jablko. Jedná se o plod, který řadíme do ovoce. Obsahuje vysoký podíl vlkákniny, která nám napomáhá při trávení."
Myslím, že nebudu stát vůbec v údivu, když se za dvacet let bude dítě ve školce učit čínsky, protože naše republika bude ve vlastnictví Číny. Nebo se hranice první třídy posune a dítě bude navštevovat školu již od svých čtyř let.
Vědecké studie však prokazji, že dítě je mentálně vyspělé až v šesti nebo sedmi letech. Až v tomto věku chápe pojem viny a začíná odhalovat zákoutí sociálních vztahů. Bohužel to úřednící nahoře, kteří rozhodují o našem životě, nevidí a s mlaým dítětem zacházejí jako s budoucím plátcem danní.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama