Ředitel první třídy

11. února 2018 v 15:09 | Aneta Burešová |  Český školský systém
Já osobně jsem názoru, že první stupeň základní školy je nejdůležitější období základní školy. Pokud prvňáček obdrží dobrého učitele, který udělá dobrý dojem na děti a dokáže děti přesvědčit o tom, že škola není zas tak špatná věc, tak je to vpořádku. Dítě má dobře našlápnuto a dostává základy, které jsou tak důležité pro následující třídu. U nás na vesnici však existuje taková škola, která se vymyká všem představám prvního stupně.
Jedna se o školu na vesnici, tudíž je jasné, že tu budou dvoutřídky. 1. a 2. jsou spojeny a pak 3. a 4. Na prvním stupni vyučuje pan ředitel, který,...no. Asi takhle. Jsem plně přesvědčena, že takovýhle člověk na prvním stupni nemá co dělat. Sama jsem ho v první třídě zažila a stalo se mi tohle....
Poslušne jsem při matematice počítala příklady. Rafička hodin se přehopula na známý čas, čas velké přestávky. Plná nadšení po skončení zvonění jsem vyjekla: ,,Konečně přestávka!" Ihned na to jsem však pocítila, jak mi někdo uchopil vlasy za uchem a prudce přitiskl hlavu k lavici. Než jsem se stačila vzpamatovat, tak jsem pouze zaslechla. ,,O přestávce se nahlas nemluví." - slova ředitele.
Myslím, že jsem alespoň trochu navodila představu, jak má pan ředitel vlídný a milý vztah k dětem.
No dobře, někdo možná namítne, že v dnešní době je potřeba trochu autority a děti srovnat do latě. Plně s tím sohlasím, ale to za předpokladu, že učitel dítě naučí.

Myslím, že je trocu absorutní, když.....

Rodič příjde v první třídě na rodičák a je plný v očekávání, jak se jeho dítku ve škole vede. ,,Žádný problémy nenastaly. Je to kluk, tak je jasný, že nějaká ta lumpárna s klukama proběhla, ale to k tomu patří," praví ředitel. ,,A jak škola? Jde mu to? Nemá nějaké větší problémy třeba s psaním a nebo s mluvením?" táže se matka prvnňáčka. Ředitel však kroutí hlavou a povídá: ,,Bez problému. Plní si své povinnosti a je to pohodový kluk." A tím listopadový rodičák končí...

Dva měsíce přek koncem roku....

Na poslední rodičák první třídy jde matka beze strachu a bez žádných výčitek. Pan ředitel je ale jiného názoru. "Tedy musím říct, že ten Váš kluk prostě lajdačí. Neumí držet tužku a prostě tak. S tím psaním měl už od začátku problémy a chtělo by to si s ním doma sednout a naučit ho to," hlesl arogantě ředitel. Matka se v tu chvíli cítila jako hloupá a nepozorná matka, která svému dítěti nevěnuje pozornost.
Víte ale co je na tom nejvtipěnější? Za mých let, což je asi tak 10 let zpátky, se písanky používaly pouze do druhé třídy a teď? Používá je i 4. třída. Nevím proč, ale mohu s tušením říct, že je to z toho důvodu, že pan ředitel neumí dítě v první a druhé třídě naučit psát. Možná to je proto, že neustále není ve škole a zaskakuje ho paní družinářka, a nebo to je tím, že prostě neumí učit. Chování k dětem v prní třídě má jako k vysokoškolákům, možná i hůř. Dítě nemůže projevit svůj názor a musí chápat to, že ředitel má vždycky pravdu a dítě, ať řekne cokoliv, tak to je špatně.
S příkládem, jak dítě na konci neumělo držet tužku, tak se tak událo v naší rodině. Jednalo se o mého bratra. Do teď vím, že mamka byla z roho zoufalá a zároveň naštvaná. ,,To jako to neviděl na začátku? Nejdřív vše odkejve, že je všechno v pohodě a na konci roku řekne, že se to sním táhne od začátku a máme ho to prostě naučit," pronesla rozhořčeně mamka.
A co na to říkáte Vy? Jaký máte názor na takového ředitele?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama