Sebeuvědomění

18. února 2018 v 20:54 | Aneta Burešová |  Hubnutí
Nejdřívě, než začnete od základu měnit svůj životní styl, sedněte si v klidu ke stolu, vezměte si kus papíru, tužku, a sepište si pod sebe všechno jídlo, co jste za den přijali a co jste vypili. Takto sepisujte svůj den asi týden, až nakonec porovnejte všech sedm dní a zamyslete se nad každou položkou, jestli je k ž životu opravdu nutná, a nebylo by lepší ji nahradit třeba něčím zdravějším. Ano, mluvím tu o tzv. prázdných potravinách, které našemu tělu nedají nic deborého, pouze nás zasytí nachvíli tukem a cukrem, ale pocit plného břicha rychle vyprchá a člověk se už sápae po dveřích ledničky.

V tomto článku nebudu rozebírat, co by měl jednotlivý chod dne obsahovat (to až příště), ale teď si pouze řekneme, co by na Vašem seznamu rozhodně nemělo být :).


A co slazení kávy?

Nebudeme chodit dlouho okolo horké kaše a řekneme si to na rovinu. Jak asi tušíte, tak sušenky, chipsy, čokolády, bonbony, tučné uzeniny, hranolky či hamburgry by tam rozhodně neměly být a když ano, tak jen vzácně, třeba při najěké příležitosti :) Vím, chutná to dobře, ale v téhle době bohužel je takové pravdilo: Co chutná dobře, není zdravé, a co naopak nechutná dobře, nebo není dobře dochucené, tak prospívá zdraví :) Pokud ale máte motivaci žít zdravě, tak první krok v podobě odřeknutí tučných, přepalovaných a sladkých jídel nebude žádný problém.
To se týče ale i pitného režimu. Větčina lidí co znám, tak si vlastně sladí téměř všechno, od čaje až po kávu. Také jsem dřív tak pila, ale postupně jsem si ubírala cukru, popřípadě jsem ho nahrazovala medem, až jsem přestala nakonec úplně sladit. Pokud pijete jednu kávu denně a sladíte si ji lžičkou cukru, tak se o nic nejedná, ale pokud jste ten typ člověk, jenž kávu potřebuje na povzbuzení ráno, pak k obědu a nakonec pěkně na dobré spaní a to nemluvím o kávě v práce, tak asi tušíte, co řeknu. Káva ke káve....lžička cukru ke lžičce....no....
Je jasné, že toto množství cukru již není zanedbatelné.




Takže abych šla k věci. V tomto článku směřuji k tomu, že je důležité si uvědomit, jaké potraviny přijímáte a čím je následně zapíjíte. Důležité teď bude si uvědomit největší chyby ve Vášem jídelníčku. Zkuzte si vyškrtak všechny sladkosti a věci zmiňované výše a podívejte se, co Vám z jídelníčku zůstalo. Pokud Vám tam nezůstalo skoro nic, tak nejásejte. Právě mnoho lidí si myslí, nebo je jim vštěpováno, že čím menší porce, míň jídla, tím je to lepší a člověk tak může žít do ale luja. No, taky jsem si tak myslela, ale nedoporučuji, protože se může taky stát, že se ocitnete před branami anorexie.
Takže, z dnešního článku vyplívá: Na záčátku neblbněte a hned si nekupujte tuny ovesných vloček, vklidu popřemýšlejte, jak se stravujete, čím jídlo zapíjíte a co by se v jídelníčku mohlo změnit. Zdravý životní styl je běh na dlouhou dobu, tudíž se nepouštejte do ničeho po hlavě, ale namísto toho pěkne začneme od základu :)

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama