Chirurg se učí odrecitovat Máj

16. března 2018 v 8:08 | Aneta Burešová |  Český školský systém
Říká se, že škola je základ život, je to základ bytí a je sžitá s naším životem minimálně první třetinu našeho života. Mnoho lidí si představí nejlepšího žáka pod představou brýlatého studenta v ruce držíc vysvědčení se samými jedničkami. Zákaldní škola, ale i střední, nutí žáky, respektivě jim vštěpují do hlavy, že dobré známky jsou klíč k jejich budoucnosti. Bez výborných známek skonči někdě na úřadu práce, ale pokud budou mít v třetím ročníku střední školy samé výborně, tak jim to zajistí nejlepší budoucnost. České školství je nastavené tak, že není podstatné, jaký dítě má potenciál, není důležité, zda vyniká v konkrétním oboru a má nějaké zájmy, ale nejdůležitější je fakt, že dítě umí všech deset předmětů na jedničku, ale často průměrne.

Uvedu příklad: Dítě se zajímá o biologii a sní o budoucnosti špičkového chirurga. Je tu zcela jasné, že onen člověk má vysoké ambice, ale musí je trochu upravit. Místo toho, aby studoval anatomii člověka nebo stavbu buňky, tak místo toho si vezme sešit dějepisu a učí se panovníky Přemyslovců jako nějakou básničku.

Odříkat něco, co druhý vymyslel


České školství neusměrňuje dítě k tomu, v čem bude vynikat, ale namísto toho podkopává jeho potenciál a snaží se ho uvét na cestu poslušnosti, což znamená být jako všichni ostatní - průměrný, protože stát tyto lidi potřebuje. Potřebuje poslušné ovečky, jež budou sice okrajově vědět vše, na co se zeptáte, ale ve svém oboru budou stejni jako ostatní. Nebudou se ničím lišit, protože jim k tomu nebyla dána příležitost. Nejsmutnější na tom ale asi je, že tento fakt, přivedení na cestičku poslušnosti, dávají nepřetržitě na zlatem podnose vyučující dětem, kdy jim zapírají pravdu o skutečném smyslu učení.

Učitelé vštěpují dítěti do hlavy, že jejich předmět je ten top, je nejdůležitější, a pokud nebude ovládat dosazování na čtverec či nebude umět pužívat diskriminant, tak pro něj život skončil a může si rovnou podat přihlášku na popeláře.
Vím, přeháním, ale ono to tak opravdu je. Učitelé si to neuvědomjí, ale dítě zahlcují neskutečným stresem, kdy dítě ztrácí ambice do svého budoucího života, zapomene pomalu na své vysněné povolání, ale namísto toho se bude soustředit jen a jen na současné studium a bude se snažit obsáhnout veškeré učivo, které je mu předkládáno. Není podstatné, zda učivo ovládá do hloubkuu, jestli mu rozumí na nadprůměrné úrovni, důležitě je nýbrž skutečnost, že dokáže odrecitovat Máj od začátku či od konce a tímto, Vážení čtenáři, se projevuje známka nadprůměrné inteligence - odříkat něco, co druhý vymyslel.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama