Hranatý parazit

19. března 2018 v 18:17 | Aneta Burešová |  Realita dnešní doby
Popravdě je těžké říct, jestli mě novodobá technologie ovlivnila pozitivněči negativně. Osobně mohuříct, že chytré mobily, internet, počítač,či sociální sítě jako je Facebook, jsou mi bez pochyby přínosem. Jedná se o úžasné věci a neuvěřitelné vynálezy, které člověk kdy vymyslel. Upřímně bych si život bez mobilu nemohla představit.
Možná teď nade mnou kroutíte hlavou, protože vyřčená věta z mých úst je první příznak závislosti, ale hned Vás vyvedu z omylu. Díky mobilu si mohu jednoduše ofotit zápisy, které si pak v klidu doma přepíšu, aniž bych musela mít tu zodpovědnost vrátit půjčený sešit, dále mohu sledovat jízdní řád či předpověď počasí. Když někomu potřebuji něco nutněříct, tak vklidu napíšu sms. Zároveň mám po ruce překladač všech světových jazyků, kalkulačku, internetové bankovnictví a někdo může mít i navigaci. Tímto výpiskem vlastností si dnešní mobily plně zaslouží označení"Chytré mobily", ale všechno má vždy háček.
Dle mého názoru dnešní generace zapomíná, co znamená žít opravdový život, co znamená volný čas a jak ho trávit. Nechci všechny odsuzovat, ale stačí se podívat na mou třídu. Nebyl by moment, kdy uvidím oči, jež nezkoumají displej mobilu. O přestávkách, při hodináchči po škole vidím, jak si mí spolužáci ničí krční páteře, jak napínají své oči jen proto, aby někomu ihned odepsali nebo se na sociálních sítích pochlubili se svou novou vyretušovanou fotkou. Nevím, jestli se mám nad touto realitou smát anebo brečet. Možná oboje, protože tyto lidi lituji, ale zároveňjim to přeji, když je to přeci tak baví. Neuvědomují si ale skutečnost, že mrhají tím nejcennějšíma nejdražším co máme,čas. Mnoho lidí považujetrávení volného času s mobilem jako závislost, která je těžce návyková, ale dnešní generace nad tím mávne rukou, protože jak by mohl být mobil návykový, když nejsou vidět žádné následky? U závislostí na alkoholu či drogách jsou následky ihned zjevné, kdežto závislost na mobilnímzařízení je ukrytá do doby, kdy člověk ve třiceti zvedne konečně hlavu od displeje a uvědomí si, že má jednu třetinu svého života odžitou, vysokou školu má za sebou s odřenýma ušima a teď hurá do světa. Tento člověk teprve až v tento moment přijde na fakt, že zmeškal v životě tolik příležitostí a možností jak se vyšvihnout na ty nejlepší příčky ve svém oboru. Namísto toho si však zvolil cestu průměrnosti.
Lidé v mé třídě si ale tuto skutečnost neuvědomují, však proč by měli? Známky nějak dopadnou, rodiče zaplatí vysokou školu a k rodinnému domu taky nějak přijdou přeci. To mi ale připomíná, když jsem se tu zmínila o známkách, že vysvědčenína střední škole je celkem bezcenný papír, na kterém jsou vytištěné náhodné známky. Dle školního řádu je používání mobilních zařízení při hodinách velice, a to velice závažný prohřešek a trestá se napomenutím. Stačí pouze, aby učitel očkem zavadil o světélkující displej mobilu, a vlastníkovi onoho zařízení se píše napomenutí.Člověk by si zprvu pomyslel, že co je dáno ve školním řádě, to je také dodržováno, ale dnešní svět se za tyléta trochu změnil.
"Co je imatrikulace?" táže se paní učitelka češtiny při písemce a v tentýž moment se na mě obrací má spolusedící a pokládá mi stejnou otázku. Já však zakroutím hlavou na nevědění a začnu si hledět své písemky. Po chvíli však periferním viděním zachytím, jak má spolusedící vytahuje mobil a začne "googlit"a po deseti vteřinách si zapisuje správnou odpověď. Ano, takto vypadají písemky na úrovni.
Minulý rok jsme psali pololetní práci z matematiky, jež pojednávala o rovnicích. Učitel v poklidu rozdával papíry a naivně si myslel, že zabránil jakémukoliv opisování, když žáky rozsadil. Pletl se. Jedna žačka, nebudu jmenovat, ihned potom, co se k ní učitel otočil zády, tak vytáhla mobil a začala si fotit rovnice, protože téměř každý ze třídy si stáhnul aplikaci, která po vyfocení rovnice danou rovnici vypočítá, a člověk kromě výsledku obdrží i postup. Řekla jsem pouze 2 události, které se ve třídě odehrály, ale mohu Vám říct, že takto se děje ve všech písemkách a hodinách. Žáci si přeposílají výsledky, odkazy, fotky, a bůh ví co ještě, jen aby dostali jedničku, kterou pak i vlastně dostanou. Víte, co je na tom ale asi nejhorší? Tito žáci si vštěpují do hlavy, že onu známku mají zaslouženou, že to uměli a své znalosti přenesli ve své nejlepší kráse na papír. Jako kdyby si namlouvali něco, co se nestalo. Nejsou si vědomi toho, že podváděli, že hráli nefér a danou látku vůbecneuměli. Z mého pohledu je celkem deprimující snášet onu realitu, kdy vím, že se vlastně mohu snažit sebevíc, ale stále budu mít horší známky než ti, kteří nehnuli ani brvou - známku získali podvodem.
Mohu tedy říct ano, novodobá technologie mě ovlivnila negativně, protože mi sebrala motivaci se učit. Vím, táta mi říká, že si mám hledět svého, protože by se mělo všechno zúčtovat u maturity, ale jaký to má potom smysl doma sedět 4 hodiny nad fyzikou, z které stejně dostanu za čtyři, když oni si pouze pohlídají při písemce displej mobilu a čekajíaž jim někdo přepošle řešení....
(pokračování na příště :D )
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama