Snídaně jako základ dne

18. března 2018 v 8:17 | Aneta Burešová |  Hubnutí
Určitě jste šlyšeli, nebo alespoň o četli, že je prý údajně snídaně nejdůležitější chod dne. Můžu potvrdit , že je to pravda. Pokud si v kuchyni vykouzlíte plnohodnotnou snídani, tak od toho se také bude odvíjet i zbytek dne - jestli budete mít hlat, bude Vás stále honit mlsná a nebo budete prostě unavení a nebo naopak.
Mnoho lidí má tu zkreslenou představu, že nejvíce energetický chod je oběd - hlavní jídlo dne, a energetické hodnoty snídaně by se měly přibližně rovnat večeři. Absolutní blbost.

Doba půstu

Mezi večeří a snídaní existoje tzv. dobá půstu. Ano, mluvím tu o blahodárném spánku. Tělo se během spaní přepne do úsporného režimu, tedy lépe řečeno zažívá stav krátkodobého půstu, protože si je tělo vědomo, že v následujícíh minimálně deseti hodinách nepříjme žádnou energii. A z tohoto důvodu by měla být snídaně vysoce energetická, kdy se její hodnoty přibližují k obědu. Jak já říkám: ,,Ráno se pořádně nadlábnout, a je po problému." :D
Dávejte si ale pozor, energie a energie je někdy poměrně veliký rozdíl. V žádné případě by se Vám pod pojmem "Vysoce energetická snídaně" neměl vybavit kus dortu, nějaká ta sušenka a nebo koupená bábovka. Je pravda, že z těchto věcí dostanete pořádný kus energie, (o škodlivých tucích a látkách tady ani nemluvím) ale energie z těchto věci rychle vyprchá a Vy pak po dvou hodinách budete chodit od místonsti k místnosti a hledat něco na zub.
Snídaně by se tedy měla skládat s potravin, které mají vysoký podíl energie, jež ale není tvořena rafinovaným cukrem, nýbrž polysacharidy, které se pomalu rozkládají a tělu dodávají tak energii postupně.
Ideální potraviny po ránu tedy jsou:
  • Celozrné výrobky (nejlépe žitné)
  • Dále není špatný obyčejný chleba
  • Ovesné vločky (asi to nejlepší, co si můžete dopřát) :D
  • Snídaně dále můžete obohatit o poctivý bílý jogurt + ovoce bohaté na vlákninu (banán, jablko)
Tyto výše vypsané potraviny Vám dodají potřebnou energii a jsou obohacené o další prvky, jako je napříkad vláknina. Myslím, že zhřešíte, pokud si vezmete k snídani rohlík, protože: v obchodě se prodává pod názvem ,,Tukový rohlík" a tudíž název vypovídá o jeho složení. Pokud si ho ale i přesto dopřejete, tak nečekejte žádný znatelný příjem energie, ba naopak. Je známo, že tuk uspává, tělo unavuje a to po ráno opravdu nikdo nepotřebuje.
O konkrétních receptech na ideální snídani, či o přesných složeních potravin budu hovořit v následujících článcích, ale zprvu je si nejdřív potřeba uvědomit základní stavební kameny zdravé snídaně.

! Žádné odříkání !

Nejdůležitější ale je: udělat si čas na snídani. Neodbýt ji, a nebo dokonce si ji odříct. Já osobně vstávám do školy o půl hodiny dřív, jen abych si vklidu udělala snídani a svačinu do školy. Mnoho lidí to kolem mě nechápe, ale je prokázáno, že pravidelná snídaně, která je ale zároveň vyvážená a bohatá na vlákninu, tak vede ke zdravému fungování těla a jen tak mezi námi: pomáhá při nastartování metabolismu u hubnutí.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama